Skjuter upp pluggandet

...genom att blogga. 
 
Jag har sovit tre timmar i snitt, de senaste tre nätterna. Jag kan säga, att det inte är till min fördel. Att vara trött och plugga är typ omöjligt. Det blir som en "Teufelkreis" som man skulle säga pa tyska. Kan inte sova för att jag inte tror att jag ska klara provet, när jag väl somnar, vaknar jag i en pöl av svett (mina nattliga svettningar ni vet) och kan inte somna om. Och detta leder ju självklart till att jag inte kan plugga pa riktigt. Jävla skit. Imorgon är dagen äntligen här och det är dags för prov. Det ska firas med skitakning (ser ni, att min kognitiva förmaga inte är pa topp. Sa ni far ursäkta mitt daliga sprak. SkiTakning. Hallo) pa lördagen (äntligen!). Men shit vad jobbigt det är just nu. Gnälla lite är bra. 
 
Men för att avsluta on a positive note. För ett par ar sedan blev jag vuxen. Började gilla rödvin, oliver och rotfrukter. Jag började även gilla italiensk dressing. Och nu menar jag inte sadan man köper pa flaska. Hemma hos oss gör vi dressingen alltid själv, för att det är sa jävla enkelt. Och vi har alltid ätit fransk dressing hemma, för att jag inte har tyckt om italiensk. Men, för ett par ar sedan lärde jag mig. Och det är tio resor lättare att slänga ihop en italiensk dressing än en fransk. Det var lite onödig, men positiv information. Nu ska jag verkligen försöka att plugga. Även fast mina ögon är tunga som sumobrottare. 
 
Hej
 
 Den här balsamvinägern som är med smak av fikon, har lyst upp manga sallader här hemma. Me like!
 
Puss

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elina

Rackarns! Jag hejar på dig och att du lyckas banka in lite fler klokheter i huvudet tills tentan. Förstå vad gott du kommer sova när det är över!

PS. Om du nu gillar rödvin, svep en flarra innan sovdags och sov. Lättare att plugga lite bakis än med sömnbrist? Pest eller kolera?

Svar: Elina, kan du komma med dina tips en vecka innan? Rödvinet var ju en superide. Att jag inte tänkte pa det? Fast jag kanske kan ta ett glas nu. Bara för att det är kul!
Rebecca

2014-01-16 @ 08:19:39
URL: http://www.elinawahlund.blogg.se
Postat av: Elina

Haha eller hur! ;)
Kbk ba! Ett litet glas är ju till och med nyttigt, eller tja, hälsosamt. Och kul.

2014-01-17 @ 07:02:08
URL: http://www.elinawahlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0