Tva pa en dag...

..märks det att jag inte orkar plugga längre:-)?. Sa nedrans skoltrött. Vill bara bli färdig. Försöker halla upp energin genom att äta. Tur att jag bara har prov tva ganger om aret annars hade jag varit fröken Köttbulle. Men nu har jag fatt lite bloggunderlag sa jag tänkte att jag skulle skriva om det. Inledningen har varit upbeat men det jag vill berätta om är inte sa upbeat. 
 
Mamma och pappa har varit i Dubai. I tio dagar. Har tydligen haft det underbart skönt. Fint väder och bra golf. I gar kväll hade det ringt som tusan pa bada deras mobilen. De hade väl ignorerat samtalen eftersom att de inte kände igen numret och eftersom att det är rätt dyrt att svara när man är utomlands. Men mamma svarade tillslut och som hon är, kort, direkt, bestämd:
- Hej jag heter ---------
- Hej! Du far ringa imorgon. Vi är utomlands
- Alltsa, jag ringer fran securitas. Ni har precis haft inbrott. 
 
Mamma och pappa kom hem idag. Huset var tydligen upp och ner. Kontor, mitt rum, sovrum, allt. En enda röra. Jag kan bara föreställa mig hur det maste kännas för mamma och pappa. Att nagon tar sig friheten att bryta sig in i nagon annan människan hem, ta saker som andra människor har jobbat för, kränka en människas integritet. För pengar är egentligen bara pengar, men det är oerhörd kränkning att bara klampa in hos andra människor sadär. 
 
De hade brytit sig in runt atta pa kvällen. Förmodligen utan bil. Och i princip inte tagit nagonting. Misslyckat och onödigt. Kan inte lata bli att fundera pa vad det är för slags människor? Vad är det i deras liv som har gjort att de bryter sig in i andras hus? Droger? Dalig barndom? Eller är de kanske fortfarande barn som bara ville ha roligt? Ja, det är verkligen svart att första. Sa langt i bort fran en vanlig Svennsons verklighet. 
 
Jag tycker synd om mamma och pappa. Det kan inte vara en rolig hemkomst. Och lilla mamma som är rädd. Rädd för att de ska komma igen. Rädd för att inte känna sig trygg igen. Rädd för att sova ensam när pappa är borta. Det förstar jag. Men det kommer kännas bättre. Snart. Och du kommer vaga sova ensam igen. Och de kommer inte att komma tillbaka. Och kommer de tillbaka sa skrämmer du bort dem om du är hemma. 
 
Ja. Sa var det med det. Nu ska jag försöka plugga lite till. Hej

Kommentarer
Postat av: Em

Vilka jävla idioter det finns! Stackars N & R ❤️ Sänder en jättevarm kram till dom båda och hoppas att dom inte behöver reparera alltför mycket. Det värsta är väl själva känslan att någon främling varit i deras hem. Deras trygghet!

Svar: Sa är det verkligen! Det finns verkligen idioter "därute"
Rebecca

2014-01-16 @ 19:53:09
URL: http://evamariasoderberg.blogspot.com
Postat av: Elina

Men fy! Man blir ju arg för mindre, så jäääla kränkande. Usch.
:(

2014-01-17 @ 07:03:47
URL: http://www.elinawahlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0