Aftermath of long run

Som oruttad maratonlöpare är jag glad att jag har Helen som efter 5 jungfrau och 1 STHLM-maraton är en gammal räv i gamet. Någonting som jag inte hade tänkt på är kläder. Eftersom att du springer så länge (jungfrau längre än andra lopp eftersom att det är 2 km stigning. Nästan iaf. Man har 6.5 h på sig) så är det lätt att kläder börjar skava. Killar kommer upp med blödande bröstvårtor för att de skaver mot tischan, skavsår mellan låren för att de skaver mot varandra och tånaglar som ramlar av i mål av för små skor. Listan kan göras lång och i lördags märkte jag att en ny sportbehå måste inköpas. Har fina skavsår på halsen av den:-D. 
 
 
 Inte världens bästa bild men det är vare sej snyggt eller skönt. Förövrigt ser veckans träning ut som följande:
 
Måndag: Styrketräning överkropp och intervaller
Tisdag: Cykling 60 km (måste försöka skona knäna)
Onsadag: Sällskapsjogg med Helen 10 km
Torsdag: Styrketräning överkropp och core
Fredag: dryga 20 km med Patten.
 
Eftersom att det är första augusti på fredag och fest med Karin och Martin som är hemma från USA på lördag blir det en intensiv träningsvecka innan helgen. Nästa vecka drar vi på lyxhotell i Österreich för hårdträning mixed upp med god mat, massage,  spa och ansiktsbehandlingar. Klarar jag inte att komma upp för det där jävla fittberget kommer jag vara sååå besviken. Det om det. Dags för D-uppsatsskrivande, innan träning. 
 
Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0