And so we celebrated

Efter fredagens framgangsrika kontraktskrivande blev jag bjuden pa fancy dinner and drinks av min kära P. Vädret var som vanligt regnigt. Nothing new. Men vi hade sol i sinnet. 
 
 
Apero in town. Patrick överraskade mig och dök upp i sin kostym. Fin kille. 
 
Pa steak bjöds det pa riktigt bra mat. Och kunnig personal. Nu vet jag skillnaden pa Entrecote och rib eye. Förutom att Entrecote är ett franskt namn och rib eye är engelskt. Det är mer fett pa RBn. Inte för att det spelar nagon roll eftersom att jag ända at filèn.
 
  
Förrätt 1. Tartar. Den var sjukt god. Godare än Gordon Ramsays. Cross my heart. Fast jag gillar Gordons idè med hemlagade chips till istället för bröd. 
 
 
Förrätt tva. Tonfisk. Sa sjukt god.
 
Vi missade tyvärr att ta bilder pa varmrätten men vi var sjukt nöjda bada tva och kommer säkert att besöka steak igen.
 
 
Firandet fortsatte in i natten. Först lite barhopping och sen lite dansande pa dudu. Nagon gang i natten ramlade vi hem i säng. Tack världens finaste P för en bra kväll. We still got it!
 
 
Dagen efter bestod av bakishäng i Bern. Vi bada kände av gardagens bravader och man kan lugnt säga att lördagen kan beskrivas som upp som en sol, ner som en pannkaka. Vi vaknade och var rörande överens om att det maste bli hemmagjorda hamburgare till middag. Ni vet när bakisgenerna skriker efter fett. Efter en frukost i stan bestämde vi oss för fint kött och sallad istället.
 
 
Efter en tvatimmars nap och förberedelser inför dagens äventyr (berättar sen) blev det mysmiddag. Den följdes av tva trötta själar som sträckkollade pa orange is the new black. 
 
Det var länge sedan vi spenderade sa mycket tid med varandra. Ibland är det välbehövligt. Och aterigen, tack Patrick för en fin middag och för att du alltid säger att du är stolt över mig. Nu ska jag fortsätta med min söndag. 
 
Hej. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0