Güsche 2014

Sa var det aterigen dags för den arliga festivalen. Att säga att vi hade tur med vädret är en underdrift. Det har regnat konstant (!) och jag överdriver inte, sedan jag kom hem fran London. Pa torsdagen innan Gurtenfestivalen kom solen fram, och höll sig framme bade pa fredagen och lördagen. Bara för att försvinna pa söndagen. Need I say att jag är trött pa den här sommaren. Fi fan. Hur som helst, här är historien om Gurten. Skräpmat. Sol. RedbullVodka. Franz Ferdinand. The Kooks. Kodaline (bästa bandet lätt!). Och allt annat.
 
 
Varför ens försöka att vara nyttiga fragade vi oss själva och började dagen med engelsk frukost. Och screwdrivers. Med muschen pa plats. En bild pa den berömda Gurtenkon fick ocksa plats. Tycker hon paminner lite om Patten när han är i sin bästa form.
 
 
Alltid mkt soligt häng pa Gurten med fina vänner.
 
 
Och självklart nattligt festerie. Och enhörningar. 
 
 
Den annuala promenaden ner för berget. Mörkt och rätt sa brant. Framförallt med lite alkohol i kroppen och sandaler. But it is good for you! Tar ungefär 20 min i onyktert tillstand.
 
 
Mitt festivalsällskap. Bästa festivalsällskapet. Som tillsynes varierade formen under dagarna tva.
 
 
Shopping. Eller inte. Jag jiddrar mest med försäljarna. Jag tror aldrig att jag har köpt ngnting pa Gurten. Eller jo. Gummistövlar.
 
 
 Och självklart, massa folk och massa musik. Gurten är sa jävla bra.
 
 
 
Vad är det man säger, alla goda ting är tre? Selfie i migrostältet. Och Pigge med glasögonen pa sne. Och jag med min muscha saklart. Och Patten med sin. Herregud vilken helg.
 
Vardagen är här men kul hade vi. Nu är det dags för gymmet. En och en halv manad kvar till mitt maraton. 42 km uppför.  6.5 timme har jag pa mig. Ja, nu är det absolut dags för gymmet.
 
Tack alla inblandade för en riktigt bra helg. Och framförallt tack till Patten som höll i mig hela vägen ner för berget. Du är bra du. 
 
Tjupp. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0