"You are not getting younger" they said. "You need to get one" they said. So I'm getting one. Like they said.

Nej. Jag pratar inte om en bebis. Jag känner mig ibland som fjorton och inte alls redo för barn än. Däremot har jag fatt mitt första jobb. Riktiga jobb. Efter fyra intervjuer, ett intelligenttest och ett personlighetstest sa har jag nu en anställning pa "Mercuri Urval" här i Bern. 80 % fran Oktober och 100 % fran Mars. Har nämligen poäng kvar sa det blir hussle i höst. Dessutom maste jag skriva pa min D-uppsats som gar v-ä-l-d-i-g-t langsamt framat. 
 
När jag akte till Sverige ringde PwC mig och ville att jag skulle komma pa intervju efter min semester. Självklart. Jobbet pa Mercuri var inte säkert da. Nu är det säkert och jag har meddelat chefen pa PwC att jag inte kommer att komma. Det är verkligen en boost för självförtroendet att redan ha ett jobb innan jag är färdig med studierna. Och att min svaga tyska plus mitt svenska ursprung verkar vara mer en styrka än en svaghet. Är sjukt glad. Trodde att jag skulle behöva vara arbetslös, ga i mjukisbyxor och äta glass hur länge som helst efter att skolan är över. Men icke sa nicke. Jag har jobb. Sjukt bra grejer. Känns konstigt att tänka att skolan snart är slut. Och att jag lyckades med den allra största prestationen i mitt liv (hittills). Känns surrealistiskt. Men nu är det inte langt kvar. Ville bara dela med mig av den glada nyheten och skriva av mig lite. Och passa pa att tacka min kära vän Erik Paulsson som hookade upp mig med Roffe. 
 
Nu ska jag fira med fancy apero och finmiddag med mitt Puttefnask.  Fast först blire budgetlunch med fina tjejer. 
 
Det är okej att det regnar.
 
In English
 
I got a job! A real job! Jeej me!
 
 


Kommentarer
Postat av: Anna Fagerplätt

Yaaaay you!

Svar: Yaaayyy meeee
Rebecca

2014-07-11 @ 12:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0