En dag i Sigtuna...typ

Gårdagens kvällsaktiviteter bestod av ett besök på "Wenngarn". En gammal alkoholanstalt som dom har förvandlat om till hotell och restaurang. Riktigt trevligt, med god mat och bra priser. Träffade även på Daniels Jess som jobbade där. Världen är liten. Fast kanske inte så liten. Pappa Rolf hade fyllt år och eftersom att mamma gärna ville åka dit, gjorde vi det. Here are some pictures.
 
Besökarna.
 
 
 
Maten
 
  
Maten. Jag åt laxtartar till förrätt, kalvytterfile till varmrätt (pappas råbiff fick även den vara med på bilden) och chokladtårta med sorbe. Allting var underbart gott. Förutom att Sorben inte riktigt passade till chokladtårtan. Den tog liksom över smaken. Men Wenngarn kan jag verkligen rekommendera till alla. Riktigt bra mat, till bra pris och med trevlig personal. Och så kan man få ett vinkort. Det var ngt nytt. Men vad det är, det orkar jag inte gå in på nu. Hej.
 
 
Linedancing var kvällen aktivitet. Vi agerade publik. Ingen utav oss har egentligen cowboy i blodet.
 
 
 
Det var det. Nu ska jag göra iordning mig och gå till min mormor. Någon måste ju övertala henne att dagvården är bra skit. 
 
 
 
 

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ewa

Vad kul att ni gillade Wenngarn! Maten såg grym ut.

2014-06-28 @ 22:01:33
URL: http://ewapettsson.blogspot,com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0