A trip down WhatsApp lane

Hur kul är det inte att ga igenom sin mobil? Man hittar sa mycket bilder och minnen som man hade sparat langt bak i hjärnan. Och sa kommer de fram igen. Hos oss skickas det mycket bilder pa WhatsApp, fram och tillbaka. Pappa skickar en bild. Mamma skickar en bild. Jag skickar en bild. Patten skickar en bild. Helen skickar en bild. Ni fattar. Här är ett litet urval av bilder. Bilder ni kanske har sett redan. Och never seen material. 
 
 
Skickat fran Sofia till mig. How fresh were we back in the days? Soo fresh!
 
 
Skickat fran P till mig. Han var i Sverige, jag var i Schweiz. Han skulle cykla Vättern, jag skulle skriva prov. 
 
 
De flesta bilderna här är skickade mellan mig och Patrick. Fram och tillbaka. Bilden längst ner till vänster är skickad till Pascal och Nadja fran mig och P. Bilden i mitten längst ner är skickad fran Pascal till oss. Bilden längst ner till höger är skickad till Nicole, för att visa att vi redan har öl. Världens största som man kan se. 
 
 
Skickat fran P till mig. Vi var uppe pa Kleine Scheidegge för att heja pa Helen. Jungfraumaraton. Ni vet, det som jag ocksa ska springa iar. Prosecco fran klockan 10.00 pa morgonen. Jag var i säng klockan 22.00. I ar blir det nog andra bullar. Eller kanske inte. Men jag kommer iaf inte att dricka bubblor innan klockan 16. 
 
 
Sjukt ocharmig bild. Men sadana finns det ocksa gott om. Vet faktiskt inte vem jag skickade bilden till. Kanske till pappa? Undra vad jag ville säga med den? Kolla pa oss, vi äter ngra torra, jävla köttbitar. Aja. 
 
 
 
Skickat fran Elina till mig. Fran Sofias fotoalbum. Vi var välklädda redan för tio+ ar sedan. Vilka tjejer! 
 
 
 
Igen. Skickat fran Elina till mig. Taget fran Sofias album. Proper memory lane. Sista bilden är pa Jesper och mig. Du finns med oss fortfarande. I vara hjärtan kommer du finnas för alltid. Finaste, finaste Jesper.
 
 
Skickat fran pappa till mig. Filip, mitt kusinbarn och jag. Han var sa liten da! Söt är han iaf. Man märker att han är halvsvenskhalvschweisk precis som jag. Bra skit.

 
Skickat fran pappa till mig. Jag och mitt andra kusinbarn Soan. Hur söt? Sjuukt söt (Soan alltsa).
 
 
Skickat fran Sue till mig. Det var Sarahs födelsedag, eller skulle ha varit rättare sagt. Sa vi begav oss till Interlaken för att vara sa nära henne som möjligt.
 
 
Skickad fran mig till P. Familjen Lanz spelar jass. Förutom när katten ligger pa matten. Da kan vi inte spela. 
 
 
Skickat fran Patrick till mig. Han leker pa jobbet. Jag älskade bilden sa mycket att jag snodde den fran honom. Och instagrammade den. 
 
 
Skickat mellan mig och Patrick. Jag i Sverige, han i Schweiz. So cute!
 
 
 
Skickat fran pappa till mig. Vi hälsade pa farmor som hade ramlat och slagit i nacken. Nu är hon hemma och mar bättre.
 
 
Skickat fran Helen till mig. Hon hade Bam en dag innan hon akte till Sverige. Hur kan man säga nej till honom? skrev hon i meddelandet. Jag vet vad du menar. 
 
 
Skickat fran Patrick till mig. Rebecca, den ofrivilliga golfaren. 
 
 
Skickat fran Nora till mig, eller till oss. Gurten förra aret. Det blir Gurten i ar igen. Dock tva dagar istället för fyra. Fyra är tva dagar för mkt för en gammal gumma. 
 
 
Skickat fran mig till Patrick. Vi var och vandrade i Zermatt. Och nej, det är inte ett vykort. Jag var där och tog ett kort. 
 
 
När vi ända har bilder pa naturen. Skickat fran pappa till mig. Maste dock understryka att det var jag som tog denna absolut underbara bild!
 
 
Skickat fran Patrick till mig. Patrick och Pascal dricker cider pa Pickwick i Bern. Kom inte ihag vad jag gjorde. Drack cider nagon annanstans i Bern kanske?
 
 
Jag har skickat den här bilden till nagon. Vet dock inte till vem. Pappa, Patrick, Helen. I dunno. Bern. 
 
 
 
 
 
 
 
Skickat fran Patrick till mig. Jag älskar dom här bilderna. Vem hade kunnat tro att Patrick är ett fan av selfies? Tung underläpp, tunga och gula solbrillor verkar vara hans game. 
 
 
Skickat fran mig till Patrick pa julafton. Sa har vara julaftonsmorgonar sett ut sedan jag kan minnas. Risgrynsgröt, julknäcke och skinka. Nam, nam, nam. 
 
 
Skickat fran Patrick till mig pa julafton. 
 
 
Skickat fran mig till Patrick. Vad jag gör när jag borde plugga. Storstädar sovrummet. Whaat uppp? Bad ass student. 
 
 
Skickat fran pappa till mig. Han var i Bern och vi kollade pa ljusspelet vid Bundeshaus och sen bjöd han pa finfinmiddag. Pappa är snäll och imponerad över att jag har mitt egna blommärke.
 
 
Skickat fran mig till Patrick. Helen och jag var ute och at och sedan mötte vi upp Patrick och hans jobb. Vi var pa gang, Patrick och hans jobb var mer pa gang. Rolig kväll, roliga minnen. 
 
 
Jag och Helen pa äventyr i Bern. Kommer tyvärr inte ihag vem jag skickade den till. Eller om H skickade den till mig. Ni vet, minnet. 
 
 
Skickat fran pappa till mig. Skidakning pa högniva. Jag pajade mitt knä. Känner fortfarande av det. Men det var det värt!
 
Det var bilderna fran senaste aret, eller aren. Riktigt roligt att kolla pa bilder som man har skickat till andra, eller fatt skickat till sig fran andra. Sa nu har jag skjutit upp D-uppsats skrivandet länge nog. Let's get started. Och sen ska jag försöka ta mitt knä ut pa en joggingtur. Far se om det pallar. Knäjävel.
 
Kram fran en nostalgisk Rebecca.


 
 
 
 



 






 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Fina bilder! Synd att naturen i Schweiz är så tråkig jämfört med Sveriges. :)

Svar: Haha. Ja faktiskt! Desto bättre bilder pa människorna i Sverige:-)
Rebecca

2014-03-06 @ 10:13:47
Postat av: Eva-Maria

Å Jesper. Man blir både glad och sorgsen av att se bilder på honom. Saknar ihjäl mig efter den människan. Svårt att hitta personer med så stort hjärta!

Väldigt fina bilder. Du har många vänner och en familj som tycker om dig. Puss

2014-03-06 @ 23:43:35
URL: http://evamariasoderberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0