Dagen efter

Dagen efter blev inte sa farlig som jag trodde. Jag tror sviterna fran Fredagens vin fortfarande spökade igar:-). Vi var hemma sent men inga galna alkoholäventyr sa efter detta ska jag faktiskt ut pa en joggingtur. I mina egna, nya sportsolglasögon. 
 
 
Kvällen började med en civiliserad grillning med människor som faktiskt är vuxna pa riktigt. 
Efter brakmiddagen spatserade vi iväg till brasseriet, vara kompisar som är mer vuxna pa latsas och Lukas, som lämnar oss pa mandag för att bli irländare. 
 
Massa folk. Jolanda, Pascal, jag, Patten, Nadja, Trizle och Nora. Och shotsen saklart. Jag skulle självklart ha en tequilashot och svepa ner den med lite kanel och apelsin. Jag luktade pa den och kände, att nej, jag kommer nog aldrig mer att dricka tequila. Men det är sa du vet att du är i ett sällskap med vuxna som är vuxna pa latsas, man shottar. 
 
 
Bildbeviset. De andra shotar och jag tar kort. Min shot star till synes kvar. Orörd. 
 
 
My viking. Han tog även min shot. Och medan jag sitter här och skriver blogg är han pa väg hem. Pa cykel. Han är en viking, den där Puttefnasken.
 
 
Sedan var det dags att skiljas at. Lukas ville säga hej da till Interlaken pa riktigt genom att dansa hela natten. För mig blev det ingen dans. Men systrarna Jolanda och Patrizia hade dansskorna pa och var inte sena att hänga pa. Vi syns snart Lukas. 
 
Jag hoppas att ni har haft en fin helg. Vädret verkar ljuvligt hemma i blagult. Det är det här med. I rödvitt. Ikväll ska vi grilla pa riktigt hemma hos Stuvi och Nora. Ute med kolgrill. Nothing slar en kolgrill. Sen blire film med Helen med fina ben. 
 
Puss



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0