I Schweiz finns ocksa Sumpan

Igar kväll begav jag mig till Thun. Min kompis Nicole och hennes kille Oliver har blivit sambos och flyttat dit. Lägenheten är helt nybyggd och underbar. Jag har alltid sagt att om jag skulle bo kvar i Schweiz, da skulle jag vilja bo i Thun. Det tar tjugo minuter att ta sig till Bern och man har bergen runt hörnet. Thun är väldigt vackert. Jag jämför Thun med Sundbyberg, vilket är staden jag verkligen skulle kunna tänka mig att bo i om jag flyttar tillbaka till Sverige. Lagom nära till city, men är liksom en stad pa samma gang. Dock sa slar ju Thun Sumpan med hästlängder när det gäller naturen.
 
 
Deras kök. Micket fint. 
 
 
Nicole och jag i hissen för ett besök pa elfte och tolfte vaningen. Det är ett hyreshus, men de tva lägenheterna som är högst upp är bostadsrätter. De är fortfarande inte färdiga sa man kan ga in i lägenheterna och kolla runt. Tydligen tog det lang tid för lägenheterna att bli salda da de gar pa det ringa priset av 14 mille ungefär. Hur som, lägenheterna är tva vaningar och utsikten, check out the utsikt. 
 
 
Lägenheterna har enorma fönster och det här är utsikten. Här skulle jag verkligen kunna tänka mig att bo. Däremot känns det som att jag aldrig kommer att kunna ha 14 miljoner att lägga pa en lägenhet. 
 
Sa, kul att de har fatt en sadan fin lägenhet och att de verkar trivas tillsammans. Nu ska jag plugga statistik innan det är dags för grillning och avskedsfest numero duo.
 
Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0