Livet rullar på i Svedala

Herregud. I vilken ände ska jag börja?  Resan hit gick bra. I Sverige möttes vi av snö och enligt taxichauffören,  det sämsta väglaget på 35 år. Han tyckte att staten bara tänker pengar,  pengar. Istället för människoliv, människoliv. Jag kan hålla med.
 
Torsdagen var lugn. Vi sov och sedan promenerade vi till golfen. I djupsnö. Det var mysigt och kallt. Det bjöds på torsk med anjovissmör när vi kom fram. Sedan åkte vi och kollade på pappas nya bil. Fina grejer. Kvällen avrundades med jass. Jag fick välja middag. Jag valde faroken. Eller hur man nu stavar hans namn.  Har varit där en gång,  mitt i natten. Så nu ville jag uppleva bros egna lilla pärla på riktigt. Dessutom ville jag att Patrick skulle få äta "svensk" kebabrulle. Micket gott.
 
På fredagen skulle jag till frisören. Den historien tar vi en annan gång.  Är fortfarande irriterad. Efter det mötte jag och P upp en gammal barndomskompis till mig, Erik,  för lunch och insidertips. Det företaget han jobbar för ringde mig och ville träffas för att se över ett jobberbjudande. Så det kändes aktuellt att träffa Erik. Självklart skönt att träffas hur som. Lunchen avslutades på hans kontor i world trade center. Fint kontor och han verkar ha fina kolleger. Jag är glad för hans skull.
 
 
Tänka sig att killen jag brukade göra snöänglar med har blivit vuxen.
 
Efter lunchen promenerade vi till södra station. Snön försvann ju lika fort som den kom. Trots blåst var det en mysig och solig promenad. Vi har ju båda shoppingstopp innan usa. Men den här fick följa med hem.
 
 
Nu jäklar ska det bli ordning på receptloftet.
 
Kvällen spenderades med fint sällskap i min Tobbes och Sarahs nya, fina hus. Det är verkligen jättefint. Det bjöds på räkor, beef Wellington (me love) och chokladmousse. Namnamnam.
 
 
Eftersom att vi tar mkt kort med vår nya superkamera så har jag lite bilder på mobben. Men när jag kommer hem ska jag bjuda på lite mer Sverigebilder. Här är iaf en bild på Abu och hunden Loki. 
 
Så. Nu ska jag väcka P. 
 
Hej.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0