Lördagsrullning

Igar var det dags för arets första cykeltur och tredje gangen för mig pa min racercykel. Jag älskar att cykla pa den. Det gar sa fort och det känns verkligen som att man kommer nagonstans fort. Men det var obehagligt ibörjan. Glömmer bort hur man växlar och att jag faktiskt sitter fast pa cykeln. Och glömmer man bort det pa riktigt da ramlar man platt som en pannkaka. Men sa illa var det inte. Men jag är fortfarande väldigt rädd och Patten fragade ett par ganger varför jag bromsar i nedförsbacken. För att jag är en liten hare sa jag da. 
 
Jag maste absolut köpa nya solglasögon. Jag använder Patricks gamla. Men det känns som sa onödiga pengar. Även fast jag verkligen behöver ett par. Sportglasögon är liksom inte snygga. Hur mkt pengar man än lägger ut. Men hur som helst, eftersom att jag sportar sa mkt utomhus sa är det nog värt pengarna. Jag kände mig oavsett inte sa snygg da jag hade ett par langa träningsbyxor och sedan hade jag mina korta cykelbyxor över. Ni vet sadana dära byxor som är vadderade. Kände mig som en jättebebis. Aja. Malet var en liten romersk stad där ruinerna fortfarande är kvar. Distansen var ungefär 90 km alltsa nio mil fram och tillbaka. 
 
 
Patrick ser ut som en riktig cyklist. Inte som jag, som ser ut som en hobbybanan. Och jag älskar hans jacka. Tycker att den är skitsnygg!
 
 
 
 
 
Efter tva och en halv timme var vi framme i den lilla byn. Helt underbart väder. Blaste däremot som attan. Vi träffade även Pattens pappa där som kom med sin motorcykel. Efter att vi hade gatt runt och kollat pa alla ruiner och varit inne i museet (vilket var helt värdelöst eftersom att allt var pa bajsfranska) sa cyklade vi till en stad som lag ungefär 12 km ifran de romerska ruinerna för att dricka en dricka med Patricks pappa. 
 
 
Jag skadade ju knät för en tiden sedan. Det har verkligen blivit bättre men har vilat fran träningen i tva veckor. Men i fredags sa sprang jag en mil sa mina ben var redan trötta innan vi begav oss ut pa cykel. Det blaste sa in i norden. Klockan var redan sex och vi hade redan cyklat över 60 km sa jag avbröt. Patrick säger att jag maste bli starkare mentalt. Jag säger att han kan halla käften. Hur som, efter drickan sa tog vi taget till Bern. Verkligen en fin dag.
 
Väl hemma i Bern bestämde vi oss för att äta middag i stan. Vi hade knappt ätit ngnting pa hela dagen, som vanligt och var väldigt hungriga. Dessutom var det Fastnacht i Bern sa vi tänkte att vi skulle äta ngt i ett utav standen och sedan kolla pa galejerna. Fastnacht ser väldigt olika ut i olika delar av Schweiz. Bern är väldigt otraditionell och man ser folk i massa olika kostymer. Det är helt sjukt att se. Vilken kreativitet vissa människor har. Eftersom att Patrick kommer fran Oberland som det heter sa har vi aldrig varit pa fastnacht ngn utav oss. Det firas inte där P kommer ifran och att klä ut sig har aldrig varit hans grej. Dessutom hatar bade jag och Patrick det man kallar guggenmusik (det spelas bara guggenmusik pa fastnacht) och har oftast undvikit fastnacht som pesten. Hur som, vi akte dit och redan pa taget in sa Patrick att han kunde tänka sig att klä ut sig. Vaaaa? Det har varit tvärstopp pa den sedan vi blev tillsammans. Känns kul. Jag hoppas att hans vilja att klä ut sig haller i sig tills nästa ar.
 
Hur som, väl inne i Bern, fick jag ett whatsapp av en väldigt bra kompis och partner in crime i skolan att hon är där. Hon gar varje ar, sa vi träffade henne och hennes syster. Dom var utklädda till kycklingar. Haha.
 
 
 
Jag och Patrick ramlade hem runt tva snaret. Om vi at ngnting inne i stan? Nej. Det är klart vi inte gjorde. Sa det blev pasta klockan tre pa morgonen. Herregud. Vi maste skärpa oss. Men det var en jävligt bra lördag.
 
Jag hoppas att ni har haft en bra helg och att varen har kommit till er med. Här är det helt underbart väder. Varmt och man behöver ingen jacka. 
 
Puss


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0