Pleeessseeent

Jag köper sällan tekniksaker. Väldigt sällan. Telefon när jag maste. Data när jag maste, ja ni fattar the drill. När jag väl köper sa köper jag pa känsla och typ, den här var fin. Eller, den här har ju varit pa alla reklampelare i hela staden. Den maste ju vara bra. Det var tills jag träffade Puttefnask dvs. Killen med koll. Som inte köper produkter för att det är mkt reklam eller för att de är snygga. Utan för att det är bra.
 
Utan Patrick hade jag t.ex. säkert köpt en i-phone. Och sedan hade jag insett att fan, jag är ju tvingad att köpa allt i apple nu om jag vill använda telefonen till 100 %. Ni vet, en Macbook och alla andra saker man maste ha. Jag hade inte fatt välja data själv, utan hade varit tvungen att köpa en superdyr Macbook. Jag hade varit tvungen att köpa en adapter för 500 kr för att kunna koppla in datan i skolan. Ja, ni fattar. Och det är därför jag inte vill ha en i-phone. Jag ogillar hela konceptet med att de ska ha andra standards, att dom tvingar sina köpare att stanna vid deras märke, att man inte kan byta batteri, blablabla. Patrick har nu för tiden en i-phone eftersom att han fick den via jobbet. Han är jättenöjd med själva telefonen, precis lika nöjd som han var med sin Samsung Galaxy Mini. Den som jag har nu. Han är nöjd med telefonen, men kan inte använda telefonen pa samma sätt som han kunde använda sin Samsung eftersom att han har laptop och data i ett annat märke. Och Patrick vägrar köpa appleprodukter. Och varför skulle han köpa en ny data när han redan har en data som funkar perfekt. Det är synd tycker jag. Att apple gör sa. För Patrick iaf. Inte för mig. För jag har en samsung. Det här är inget inlägg om apple eller mot apple, jag bara svävade iväg. To each his own. 
 
Hur som, jag vandrade bort fran temat. Jag köper saker som är snyggt som sagt, eller som är dyrt och folk säger att det är bra. Patrick gör inte det. Vi har länge (och med länge menar jag säkert över ett ar) velat köpa en kamera. Velade ett tag mellan en systemkamera och en bra digitalkamera. Efter mkt diskussion bestämde vi oss för en digitalkamera. Jag hade gärna velat haft en systemkamera ocksa men ekonomin är som den är just nu och eftersom att vi framförallt vill använda den när vi reser, sa är det mkt smidigare med en digitalkamera. Hade jag valt kamera, hade jag gatt in i en affär, köpt den som är snyggast och som säljaren prackar pa mig. San är jag. Det är inte hela världen liksom. Jag hade säkert köpt en canon, för dom ska ju vara bra. Det är ju liksom ett kameramärke, sa det kan inte bli bättre. Som tur är, är Patrick inte sa. När det gäller digitalkameror sa är sony tydligen bättre än canon. Canon gör fortfarande bättre systemkameror, men tydligen inte bättre digitalkameror. 
 
Idag sa fick jag en kamera utav Patrick. Han säger att den är till bada, men den är till mig. Egentligen:-). Kameran han köpte är just en sony. En kamera vi har kollat pa länge. I somras var jag och en kompis ute och fotade. Jag med en systemkamera, hon med just den kameran som jag fick idag. Hennes kort blev minst lika bra som mina. Den enda skillnaden var att hennes zoom var bättre (!) än min. Helt sjukt, eftersom att jag hade en systemkamera som sagt. Sa idag är jag glad. För jag har världens bästa pojkvän som kompletterar mig i min tekniska okunnighet. Och köper bra produkter som jag inte skulle ha kollat tva ganger pa. 
 
 
Tadaaa, här är den. Kameran som kan allt. Ser inte mkt ut för världen men ruggigt bra grejer. Trakig design även fast jag gillar att den är retro. Det verkar ju ga tillbaka at det hallet igen. Sa alla som är sugna pa en digitalkamera, this is the shit. I promise.
 
Sa nu ska jag ladda upp världens bästa kamera och sen ska jag ta lite bilder. 
 
Hej svejs. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0