Politics and wine. We are the wild ones.

En lang vandring stod pa lördagens schema. Ända tills vi insag att vädergudarna inte ville som vi. För att inte riskera att slänga ut massa pengar pa att resa langt och sedan inte kunna vandra, begav vi oss till en konstgjord sjö som ligger ungefär en halvetimme ifran där vi bor.  Dessutom sa slapp vi även att betala 100 miljoner för att ta med hot doggen Bam pa tag och buss. Vi slapp regn, solen tittade fram lite da och da och det var verkligen en fin eftermiddag. 
 
 
Riktig svennepicknik tog vi med oss ocksa. Tunnbröd med ost, skinka och gurka pa. Fy fan vad gott. Tack IKEA för det.
 
 
 
Pat är sur pa Bam för att han tigger som vanligt. P är stenhard, ger inte en bit till Bam. Jag var mindre stenhard. 
 
Bam träffade även en kompis pa vägen. Vet inte riktigt om bilden verkligen visar hur stor den andra hunden var. Enorm. Och jag är ju som bekannt svinrädd för stora hundar. Det var inte en trevlig upplevelse för mig. Men Bam tog det chill. 
 
Vi var hemma runt fyra och da gjorde vi det jag tycker om allra mest, sov en timme tillsammans. Jag älskar att sova pa eftermiddagen och det är extra mysigt när Patten är med. Pa kvällen begav jag mig till Bern för att träffa Adrian. Jag vet inte om ni kommer ihag det, men när jag akte hem till Sverige i September sa lärde jag känna Adrian redan pa Arlanda. Nagon dalig raggningsreplik fran hans sida och sen blev vi kompisar. Vi missade ju planet i Berlin och utan Adrian hade det varit galet trakigt att sitta där i timmar för att vänta pa nästa flyg. Vi fick verkligen en jättebra kontakt fran början och det kändes som vi hade känt varandra i evigheter. Men sedan har vi inte träffats efter dess. Adrian skulle demonstrera mot massinvandringsinitiativet igar sa han var i Bern. Därför bestämde vi oss för att mötas upp efter demonstrationen. Politik och vin. Som sedan blev starkare drinkar och dans. Som det tenderar att utveckla sig. 
 
 
Adrian och alla hans kompisar. 
 
  Även Patrick dök upp i natten. Han hade varit pa ishockey och bestämde sig sedan för att överraska mig. Ovan ser vi Patrick och Adi, under pa den väldigt mörka bilden ser vi Adi, hans kompis som jag inte kommer ihag namnet pa, och jag. Pa bilden till höger är det Patrick och Jessica. Jessica är tillsammans med Lukas som är pyskolog och jobbar pa PWC. De ska flytta till Irland nu för att Lukas har fatt jobb pa PWCs kontor där. Me jealous? Nooo. Runt tolv drog Zürichgänget hem. Vilket underbart gäng sedan. Väldigt glad att jag lärde känna Adrian i September. Och hans kompisar igar. Hur som, Zürich drog hem och vi stannade kvar. Gick till ett ställe som kallas vardagsrummet, iaf utav oss. För att det är minilitet. Runt halv fyra kom vi hem. Upptäckte da att jag under de 15 minutrarna som vi var i vardagsrummet, lyckades ta fel jacka när vi gick. Jag är sa arg pa mig själv. Min jacka är fett snygg. Den som jag tog var fett ful. Fattar inte hur det gick till.
 
Söndagen har varit seg. Sovit, ätit, gatt med Bam och sen börja om fran början. And round and round.  När vi har ätit, har vi ätit toast, hela dagen. Jag älskar toast. Detta var det om ingenting. Nu ska jag  krama Patrick och klappa pa hot doggen.
 
Jag hoppas att ni har haft en fin helg. Kram
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rolf Lanz

Överlevt Tallinresan. Skitråkig båt och ännu tråkigare mat.
När jag ser dina bilder blir jag glad för att du har det bra.Och Bam verkar fått en underbar dagmamma.

Svar: Ah vad trakigt att det var trakigt. Men da vet ni det. Da behöver ni inte besöka den baten igen:-)
Rebecca

2014-03-03 @ 08:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0