Sweden

Det mesta som hände i Sverige har jag ju redan berättat om. Men det blir roligare med bilder. Nya kameran var självklart med. Tyvärr har vi inte hunnit lära oss den än, men ngra funktioner har vi lyckats lista ut pa vägen. Det blir fina bilder. Här är mitt Sverige. I bilder.
 
Torsdagen
Torsdagen bjöd pa snö. Fran ett underbart varmt Schweiz till ett gratt och trist Sverige. Eller snöigt atminstonde.
 
 
Snö, snö och mera snö. Vi pulsade till mammas och pappas restaurang. Vi hade tur, där fanns det lunch.
 
  
Pa kvällen jassade vi. Eftersom att jag hade önskat den kulinariska kebabrullen till middag sa drog jag och P till kebaben. Mamma och pappa hittade da var kamera och bjöd pa en selfie.
 
  
Som vanligt när man jassar blev diskussionerna manga. Och högljudda. Mamma undrar varför vi tror att det är pa liv och död. För att det är det fattar du väl!
 
 
Dagen efter begav vi oss till den stora staden. Jag skulle klippa mig och sedan skulle jag och P träffa en kompis till mig för lite lunch och jobbsnack eftersom att jag ska pa en intervju om en vecka pa det företag som han jobbar för i Sverige. Hur som, frisörbesöket tar vi en annan gang. FAIL. Dagen bjöd pa sol och snöfritt. Det är snabba svängar i vädersverige. 
 
Vackra hemma
 
 
 
 
Fikarast.
 
 
 Pa kvällen var vi bjudna till Tobias och Sarah, min bror och hans tjej. De har precis köpt hus och det var dags att inviga den nya spisen. Alltsa, för mamma och pappa att inviga den nya spisen. 
 
 
Promenaden till huset var färgglad och fin.
 
 
Barhäng.
 
  
Underbart fint kök och übercool kock/pappa. 
 
 
Mamma gör förrätt. Hon är duktig.
 
 
Förrätten. Done.
 
 
Skal och smaklig maltid.
 
Pappeli stod för varmrätten. Beef Wellington. Gordons signature dish och min favorit. Det är ju sa himelskt gott.
 
 
 
Proseccon byttes ut mot rödvin och vi kunde äntligen börja äta varmrätten.
 
 
Kvällen avslutades med en vit chokladmousse ala Tobias. Tyvärr hann jag inte med en bild. Men den var mycket god. Och framförallt rosa. 
 
Runt ettsnaret rullade vi hem. Dagen efter akte jag in till stan för att träffa världens finaste vänner.
 
 
Först akte jag till Gullmars för att träffa den här pinglan. Planen var en promenad men eftersom att sjukhet började smyga sig pa sa tog vi det bara lugnt. Fikade och hängde. Cätchade up innan vi akte vidare till Sumpan och Eva-Maria där det vankades middag.
 
 
Här har vi henne, the hostess with the mostess och hennes lilla Gry. Som har blivit sa stor.
 
 
Vacker dukning.
 
 
Resten av tjejerna ramlar in.
 
 
Jossan hade fatt dispans och tog med sig den enda killen för kvällen, Sigge. Världens sötaste och minsta lilla Sigge. 
 
  
Fran vänster, säg hej till Lina, Emilie, Jossan, Sofia, Elina och Dajmscheescake. 
En micket bra kväll, med otroligt god mat (tack E-M!) och underbart sällskap. Jag saknar er redan!
 
Dagen efter var det dags för "The kalas" och anledningen till att vi akte till Sverige. Min mormor fyllde attio ar. Min fina mormor. Innan vi begav oss pa matfest sa tog jag och Patrick en promenad. 
 
 
 
Sedan var det dags för fecke, attioarsfecke. 
 
 
Födelsedagsbarnet. Hon hatar att vara med pa kort och jag tror att hon blev arg pa pappa pa riktigt när han tog kort pa henne hela tiden. 
 
 
Fran vänster, pappa Rolf och mitt fina kusinbarn Jasmine, Tobias och Sarah, Jasmine och Eleonore med deras pappa och min kusin Dennis, mormor och mamma.
 
 
Min mormor och jag. 
 
 
Maten. 
 
 
Puttnick och jag.
 
 
 
Jag.
 
Och som jag skrattade när vi tog familjebilden. Och som jag skrattade när jag sag den. Ni vet dom dära korten man ser, med konstiga familjebilder. Vi hade kvalat in, utan problem. 
 
 
Försök ett. Mormor sitter med ryggen mot kameran och fattar inte att vi ska ta kort. Det ser sa sjukt roligt ut. Och sa galna barnbarnsbarn saklart.
 
 
Efter ett antal försök sa blev det en bra bild. Eller bra och bra. De flesta kollar in i kameran och mormor star inte med ryggen mot den. Trevlig middag som varade i tre timmar.
 
Det var det om Sverige för den här gangen. Nästa gang ska jag berätta om frisörbesöket. 












 
 


 
 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0