Andra dagen

Igår var min första dag på jobbet. Den var soft fast sjukt mkt information. Och jag fick en blomma. Det var fint. Vi har en egen kock som lagar underbart god mat. Det är bra. Men det är härligt folk och denna del av mitt liv ska bli riktigt spännande. 
 
Men nu när jag sitter här på tåget till Zürich och längre inser jag hur lyckligt lottad jag är som kan cykla till jobbet. Att behöva pendla som jag måste nu när jag ska på kurs skulle vara hemskt för mej. Så mkt tid som går åt att bara resa liksom. Att jag,  innan jag skulle få ett jobb där jag tävlade med otaliga studenter (Bern mercuri urval anställer bara människor med universitetsutbildning. Och körkort:-D), ett jobb som verkar riktigt roligt och utmanande och detta ett stenkast från där jag bor, känns så jävla skönt. Men, icke att glömma,  jag jobbar åttio procent,  pluggar 100 så allt är inte guld och gröna skogar. Långt därifrån. Nej,  det betyder mest "aldrig ledig". Men det är det värt. Skam den som ger sej.
 
Puss och hej
 
 
Välkomstblomma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0