Far jag ga med? Jag lovar att vara snäll....

...vi är väl tillbaks här innan det blir kväll? Precis som lilla Sofies soldat sa kommer inte Patrick tillbaka ikväll. Men han kommer tillbaka pa fredag. Tillskillnad fran lilla Sofies soldat som aldrig mer kom hem. Det är alltsa militärtider igen och jag är lämnad till mitt öde. Jag tycker att det är rätt skönt men det blir snabbt väldigt tomt. 
 
Helgen har präglats av sjukdom. Men jag är mycket bättre än i fredags och om jag fortsätter att bli bättre sa gar jag och jobbar imorgon. Har inte känts jättekul att vara sjuk efter tva veckor pa jobbet. Som ni kanske förstar? Igar kväll tryckte jag i mig lite värktabletter och sa promenerade vi ner till vart centrum för att äta pizza. Till var förvaning var det stängt. Men himlen var vacker.
 
 
Det blev snabb beslutstagning och vi satte oss pa taget till Bern för att äta pizza istället. Efter pizzan passade vi pa att se den arliga ljusshowen vid vart riksdagshus. Tycker att den är helt underbar och en rolig ide. Dock var showen bättre förra aret. Temat var Mani Matter förra aret, en schweizisk songer/songwriter fran förr i tiden. Jag har vuxit upp med hans musik och gillar honom. Och dessutom hade jag pappa som sällskap. Sällskapet var lika bra iar men temat tid var inte lika intressant. Men fortfarande bra och väldigt imponerande. Hem och helt slut. Jag märker att jag fortfarande inte är frisk.
 
Och idag sa var det dags för Patrick att bege sig in i militären igen. Min lilla, stora soldat. 
 
 
 
Hej da Patrick. Vi ses pa fredag kömpis!
 
En liten sidobemärkelse. Laten "lilla Sofie" är en utav de vackraste barnvisorna (om än väldigt tragisk) som finns. Den delar plats med "Kungens man" som nog är ännu värre. För er som inte vet vilken sang
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Men gud hade helt glömt bort den låten, nu blir det spootify direkt! Vilka minnen...

Svar: Eller hur? Sa himla vacker!
Rebecca

2014-10-21 @ 12:45:10
URL: http://evamariasoderberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0