Motivation

Jag har börjat att förlika mig med tanken att jag inte har tränat nog för att klara maratonet pa lördag. Vilket självklart känns trakigt, men jag maste vara realistisk. Den senaste manaden har jag kanske sprungit 7 ganger, varav den längsta rundan var i lördags da jag sprang 10 km. Nu, sa här i hinsight har jag lärt mig att för det första, träna mer. Men sedan, äta bättre. Och dricka mer. Jag tänker springa pa lördag och jag försöker att tänka att det kommer att bli roligt. Jag laddar som om jag skulle springa ett maraton. Idag har jag börjat att försöka dricka vatten och har redan druckit 2 dl:-). Det är mer än vad jag dricker pa en dag i vanliga fall. Jag märkte pa tjejmilen att jag hade druckit för lite. Och laddat med fel mat. En kokt korv är nog inte rätt mat att ladda med. Idag kör jag och Patten även en kolhydratsfri dag. Haha. Vi skulle aldrig kunna bli LCHFare. Det var mkt googlande imorse. - Rebecca, kan jag äta ett äpple?. Google, google: - Njae. Jag vet inte. Det är rätt mkt kolhydrater i ett äpple. Fast det är mer i en banan. Jag vet inte. Om du vill vara helt säker, ät timjan. Det star här att det är jättelite kolhydrater i timjan. - Rebecca vad ska jag äta till frukost? Till lunch? Och sadär höll vi pa. Patrick at tva ägg, skinka, kalkon och keso till frukost. Blir samma för mig. Sen blire min favoritsallad till lunch, machesallad med ägg och bacon. Aterigen, google. Kan jag ens äta salladen? Yes. Det är lungt. 1 gr kolhydrater. Eller jag tror det iaf. Jag tror att ett gr är lite. Men jag vet inte. Herregud. Ikväll blire köttfärsmomelett, ett LCHF recept som Helen har bjudit mig pa. Och ingen choklad efter middagen. Det är det värsta! Jag äter alltid choklad efter maten. Förvisso, kanske en dalig "ovana", men hellre lite choklad varje dag än en kladdkaka pa lördagar. 
 
Anledningen till att vi kör kolhydratsfritt är för att kroppen tar upp kolhydraterna mer effektivt när man väl börjar ladda. Vilket vi ska göra imorgon. Da behöver jag inte fundera pa vad jag äter för jag äter nog rätt mkt kolhydrater. Ska dock försöka äta mer kolhydrater i form av ngt annat än bröd:-). Det var dagens uppdatering. Idag har jag lanat Pattens pulsklocka (min är pa väg) för att se vilken puls jag ska ligga pa och mäta distans sa exakt som möjligt. Jag har provat manga (läs alla) springappar och ingen är exakt vilket har varit väldigt irriterande under hela tiden jag har tränat. Det spelar inte sa stor roll om man bara springer för att det är kul. Men ska man springa ett maraton och ligger man precis pa gränsen till att klara tidsgränserna de har, är det viktigt att appen mäter 10 km och inte 9.2. Typ.
 
Nej. Nu ska jag dricka ett glas vatten till. Hej.
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag hejar på dig! Klarar du hälften så är det fortfarande en prestation värd att hylla.

2 dl vatten... herregud. Put down the cola zero och drick vatten kvinna. Du kanske inte dricker så mkt zero längre men ändå. Älskar vatten. 👍☺️

Lycka till nu!

Svar: Jaag vet! Jag tycker bara att det är sa äckligt att dricka för mkt vatten. Ett glas om dagen. Men nu ska det bli ändring pa det:-). Och tack för peppet, it is well needed.
Rebecca

2014-09-09 @ 07:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0