Tjejmilen

Jo, igår vare att ju tjejmilen. Dålig organisation men väldigt vacker bana. Kul grejer!  Väldigt missnöjd med tiden men dagsformen bidrog nog lite till det. Sofia tyckte att jag kunde skylla på att jag inte hade mina snabba skor. Dom ser tyvärr bara snabba ut. Ingen ursäkt. Däremot grundade jag med en kokt korv med bröd innan. Och fick håll och fick gå flera gånger. Jag snittade på femtio minuter efter fyra km (alltså 5 min/km)  vilket är bra. Men sen kom hållet och jag sprang in på 1.00.00..sjukt va? SÅ det är jag nöjd över och väntar på tv4 att ringa mig och fråga hur jag lyckades. De har inte ringt än men de ringer nog snart:-D
 
Efter loppet känner jag mig väldigt orolig över Jungfrau. Jag vet att min styrka är att jag kan springa långt men jag kan inte springa fort (vilket till viss del är förståeligt pga. korta ben) och känner att det inte kommer att räcka till. Idag känns det dock annorlunda. Jag kör på lördag och ser hur långt jag kommer. Resten får jag kanske ta nästa år. Vi får se hur det går. 
 
 
Som tidigare när var organisationen löjligt dålig. Med 30 000 deltagare kan jag väl tycka att de ska skicka hem startnumrerna. Om jag jämför med Schweiz så var det dyrt att springa så de känner mkt pengar trots 30 000 frimärken. Dessutom så hämtade man startnumret vid Östermalms ip. Starten var på Gärdet. Ni kan tänka er kaoset. Men nu är det slut på gnäll.  Det var kul och vädret var wunderbar. Kom hem och på kvällen blev jag mer och mer "kokt-kräfta " färgad i ansiktet. Bilden är förövrigt från ungefär en tredjedel av kön. De hade alltså ungefär två tredjedelar framför sig. Just sayin.
 
 
Kvällen avslutades med laxpasta, karamellkungen och häng med hela familjen. Tiden gick som vanligt alldeles för fort och jag sitter återigen på flygplatsen. Jag hoppas vi ses snart igen alla ni fina. Dags att dra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0